Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Saturday 12 July 2014

Siapa Hassan Nasrullah sebenarnya...

Penting!

1- Ramai yang share mesej ini : "assalamualaikum.. pemimpin hzblla.. syed hasan nsrallah minta smua muslim tuk baca surah al-Baqarah ayat 26-27 dan surah yunus ayat 85,86,88 mlm ini.. tlg sebarkan.. agar israel hancur.. foward kpd sluruh umat islam.. saudara seagama telah dikepong tggu mse tuk di sembelih.. keadaan amat dasyat.. tu saje jihad kite.. mntk tlg sgt2 kpd sahabat2 sebar seramai mungkin.."

2- Untuk makluman sahabat2 yang saya cintai kerana Allah, mesej ini telah lama berlegar di alam komunikasi dahulu sebelum ia tersebar di alam maya. Ia telah wujud sejak tahun 2006. (jika tidak silap saya).

3- Suka saya tegaskan disini mesej yang menggunakan nama Hassan Nasrullah dari Hizbullah ini adalah palsu. Mana mungkin Hassan Nasrullah berakidah Syiah ini mahu memberikan sokongan kepada Muslim di Gaza Palestine.

4- Seluruh dunia menyaksikan sifat munafik mereka. Isu di Syria contohnya. Hassan Nasrullah lah yang mengarahkan ribuan tentera Hizbullah ke Syria membantu Rejim Bashar Assad. Mujahidin di Syria berjuang hingga syahid dibaham kekejaman Assad ini. Kenapa Hassan Nasrullah sanggup bantu Rejim Assad? Kerana akidah mereka sama. Berakidah Syiah.

5- Sehingga ke hari ini, tidak ada 1 kenyataan pun dibuat oleh Hassan Nasrullah menyokong saudara Semuslim di Gaza.

6- Berhati2lah mahu menyebarkan sesuatu berita. Barangkali kita rasa ia baik untuk perhatian orang lain, namun ia sebenarnya palsu. Cukuplah sekadar berkongsi kisah yang diupdate dari page yang berkredebiliti seperti Mini-Pavilion 'From Palestine With Love'(MAP), HALUAN, Aqsa Syarif, Activists around the world for Palestine, Pertubuhan IKRAM Malaysia dan lain-lain.

7- Spread this.. Syukran""

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...